Çocuk Atölyeleri

Çocuk atölyeleri, çocukların kaliteli vakit geçirmesi için oluşturulmuş alanlardır. Burada keyifli vakit geçirirken aynı zamanda sosyalleşmesi ve eğitici faaliyetlerin içerisinde olması da planlanır. Çocukların dünyalarına inebilen, onların yaratıcı güçlerini geliştiren faaliyetler her zaman için önerilen aktivitelerin başında gelir. Yurtdışında daha sık görülen bu atölyeler giderek ülkemizde de sıklıkla görülmektedir. İşletmelerle hizmet alacak olan kişiler arasında yapılan anlaşmaya göre günlük saat süresi değişmekle birlikte, genelde yarı zamanlı olarak faaliyet göstermektedir. Bu atölyelerde çocukların eğlenirken öğrenmesi hedeflenir.

Bilimsel deneylerde bazı çocuk oyun materyallerinden yararlanılır. Bu sayede çocukların da deneye dâhil edildiği oyunlarda yaş grubuna göre motor gelişim kabiliyetleri de arttırılır. Dikkat, motivasyon ve eğlence odaklı yapılan bu deneyler, çocukların öz güvenlerini de arttırıcı özellikler içerir. Çocuk atölyelerinde bilimsel deneylerde, yanardağ oluşumları, gaz tepkimeleri ve statik ve kinetik elektrik deneyleri yapılır. Yaş gruplarına göre uygun seviyede verilen eğitim içeriklerine göre de programlar düzenlenmektedir. Bazı oyun atölyelerinde seçilen etkinliğe göre farklı uğraşlar da yer alır. Bu konuda yetişkinler kadar çocukların da fikrinin alınması önerilir.

Çocukları mutlu eden konuların başında, onların kendi ürettikleri eserlerin takdir edilmesi gelir. Hazır bir oyuncakla oynamak yerine, kendi ürettikleri oyuncaklarla oyun kurmaları, çocuklara daha çok mutluluk verecektir. Oyun atölyeleri bu konuda çocukların eser yaratmalarını da teşvik edecektir. Geri dönüşüme girebilecek pek çok atık malzeme ile çok güzel oyuncaklar yaratılabilir. Oyun hamurları ile yapılan heykeller kadar, atık kartonlarla peçetelik, oyuncak araba ya da trenler yapılabilir. Bu sayede çocuklar kendi oyuncaklarını kendileri yaparak özgüvenleri de gelişecektir.

Oyun atölyelerinde alanında uzman çocuk gelişimcileri, okul öncesi eğitmenleri yer alır. Ayrıca el sanatları konusunda uzman eğitimciler de çocuklara eğitici ve yaratıcı faaliyetler konusunda yardımcı olacaktır. Çocukların sadece bireysel gelişimleri değil, sosyal faaliyetlerde grup çalışmasına da yatkınlıkları arttırılır. Eğlenerek vakit geçiren çocuklar, zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaktır. Tablet, televizyon gibi elektronik ortamlardan uzak, bilişsel yetenekleri ile motor kabiliyetlerinin arttırılması amaçlanır. Mutlu vakit geçiren çocuklar, daha huzurlu olacaktır.

 

Çocukların En Temel Hakkı Bizce “Çocuk Olma” Hakkıdır.

Çocuk Atölyeleri, çocukların motor becerilerinin ve yaratıcılıklarının gelişimine katkı sağlar. Bir yandan el becerilerini öte yandan da zihinsel dünyasını geliştiren çocuklar bireysel gelişim anlamında büyük bir adım atmış olurlar. Kapasitelerinin ve “bir şeyler üretebilme; ortaya bir ürün çıkarabilme” yeteneklerinin farkına varan çocuklar özsaygı ve özgüven kazanır. Ayrıca atölye ortamında diğer çocuklar ve atölye öğretmeni ile birlikte çalışma, iş birliği ve takım çalışmasını öğrenme fırsatı yakalarlar.